Zarządzanie SOC

Kompleksowa usługa wykrywania i reagowania na incydenty bezpieczeństwa

Zarządzanie Security Operations Center firmy Alter Solutions wykorzystuje najnowsze osiągnięcia technologiczne (UEBA, uczenie maszynowe) oraz nasze doświadczenie, aby poprawić zdolności wykrywania, przyspieszyć reakcję na incydenty i obniżyć koszty.

 

Porozmawiaj z ekspertem

Analitycy SOC i responderzy incydentów pracujący w SOC

 Linia reagowania na incydenty bezpieczeństwa Alter Solutions: +33 1 87 66 97 36

Co to jest Zarządzanie SOC?

Zarządzanie SOC oferowane przez Alter Solutions zapewnia specjalistyczną wiedzę z zakresu cyberbezpieczeństwa, aby monitorować Twoją infrastrukturę IT i chronić ją przed wszelkiego rodzaju zagrożeniami oraz cyberatakami, 24/7 (SOC-as-a-Service).

 

Rozwiązanie Zarządzania SOC może również stanowić rozszerzenie Twojego istniejącego zespołu SOC – zyskujesz bezpośredni dostęp do naszych analityków, którzy współpracują z Twoim zespołem ds. bezpieczeństwa.


Usługa Zarządzania SOC jest idealnym rozwiązaniem dla organizacji, które chcą poprawić swoje bezpieczeństwo cybernetyczne, ale brakuje im zasobów, wiedzy, czasu i/lub budżetu, aby zrealizować to samodzielnie.

Dlaczego warto wybrać Zarządzanie SOC od Alter Solutions?

Group 611-3 Group 611-2
Zwiększ swoje możliwości wykrywania i reagowania na incydenty

Zbuduj skuteczną usługę wykrywania w rekordowym czasie, wykorzystując nasze sprawdzone doświadczenie w procesach i narzędziach do zbierania danych, analizy, badania oraz reagowania na incydenty.

Group 637-1 Group 637
Kontroluj koszty

Skorzystaj z niezbędnych zasobów przy kontrolowanych wydatkach, w tym na rozwiązania oprogramowania zabezpieczającego, ich integrację, utrzymanie operacyjne i wykrywanie zagrożeń, a także całodobową dostępność specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa.

Group 640-3 Group 640-2
Wybierz elastyczne rozwiązanie

Jesteśmy technologicznie neutralni, co oznacza, że możemy maksymalnie wykorzystać istniejące rozwiązania bezpieczeństwa lub pomóc w wyborze partnerów technologicznych najlepiej odpowiadających Twoim potrzebom.

Group 642-1 Group 642
Uzyskaj dostęp do najnowszych technologii

Nasz zespół działa z pomocą zaawansowanej platformy, która integruje nowoczesne technologie, takie jak SOAR, SIEM, EDR i inne. Możemy także zintegrować Twoje własne rozwiązania z naszymi procesami pracy.

Call24 - Solid-1 Call24 - Solid
Oszczędzaj czas i zasoby

Realizacja skutecznej strategii cyberbezpieczeństwa wymaga dużego nakładu pracy i wiedzy, co wiąże się z kosztami i zasobami. Wybierając zarządzanie SOC, możesz mieć pewność, że Twój system informatyczny jest w dobrych rękach i zgodny z najważniejszymi regulacjami w zakresie cyberbezpieczeństwa, a Twój zespół wewnętrzny może skupić się na innych priorytetach.

Group 609-Apr-15-2024-09-48-50-8022-AM Group 609-4
Zachowaj kontrolę nad bezpieczeństwem i danymi

Outsourcing usługi zarządzania SOC może budzić obawy o utratę kontroli nad strategią bezpieczeństwa i wrażliwymi danymi. Dzięki naszej usłudze będziesz na bieżąco z tym, co się dzieje, zostaniesz poinformowany o każdym zagrożeniu, a decyzja o działaniach zawsze pozostanie po Twojej stronie. Co więcej, nasz zespół SOC nie potrzebuje pełnego dostępu do Twoich danych, aby je skutecznie chronić.

Zrozumienie procesu Zarządzania SOC

Nasza usługa Zarządzania SOC obejmuje następujące etapy:
Zarządzany proces SOC

Wszystkie cztery etapy – Prewencja, Wykrywanie, Dochodzenie i Reakcja – działają w sposób ciągły i zintegrowany, oparty na Agile, dynamicznym i iteracyjnym modelu, który umożliwia stały monitoring oraz skuteczną naprawę incydentów bezpieczeństwa.


Nasi eksperci Zarządzania SOC współpracują na każdym etapie, aby zapewnić, że wszystko przebiega sprawnie i nie wpływa na Twoje operacje biznesowe.


A zatem, czym charakteryzuje się każdy z czterech etapów?

Prewencja

Ciągłe doskonalenie reguł wykrywania
Na bieżąco aktualizujemy nasze reguły wykrywania, dostosowując je do ewolucji zagrożeń oraz specyfiki środowisk naszych klientów.

Automatyczne blokowanie zagrożeń
Wdrażamy automatyczne reakcje na przypadki o wysokiej wiarygodności (bez fałszywych alarmów).

Doradztwo technologiczne
Udostępniamy naszą wiedzę z zakresu cyberobrony, pomagając klientom w podejmowaniu odpowiednich decyzji technologicznych..

Wykrywanie

Wykrywanie 24/7
Skorzystaj z naszych możliwości ciągłego wykrywania, co pozwala na szybką i skuteczną reakcję.

Odpowiednie dane, w odpowiednim czasie
Doradztwo w zakresie strategii zbierania danych oraz wsparcie przy jej wdrażaniu.

Zaawansowane metody wykrywania
Wykorzystanie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, UEBA (User and Entity Behavior Analytics), wykrywania słabych sygnałów oraz analizy wywiadu o zagrożeniach (Threat Intelligence)
.

Dochodzenie

Kontekstualizacja
Alarmy są automatycznie wzbogacane o dane, które pozwalają na nadanie kontekstu i szybkie podjęcie reakcji.

 

Kwalifikacja
Sortowanie prawdziwych i fałszywych alarmów oraz określenie krytyczności alarmu.

Dogłębne dochodzenie
W razie potrzeby, nasi eksperci przeprowadzają ręczne dochodzenie w celu szczegółowej analizy i sporządzenia raportu
.

Reakcja

Szybka reakcja i automatyczne przyspieszenie
Reakcja przeprowadzana przez naszych ekspertów, wspierana platformą SOAR, która umożliwia szybsze działania.

Śledzenie reakcji na incydent
Sprawdzony proces raportowania i śledzenia incydentów, który pozwala klientom monitorować wszystkie etapy odpowiedzi
.

Nasze modele SOC


SOC jako usługa (outsourcing)

Całkowicie zarządzamy Twoimi operacjami związanymi z cyberbezpieczeństwem z naszego własnego centrum bezpieczeństwa, wykorzystując nasz pełny zespół ekspertów.

 


Hybrydowy SOC

Utrzymujesz własny zespół ds. bezpieczeństwa i centrum na pierwszej linii, a my wzmacniamy ich, dostarczając niezbędne zasoby i wiedzę ekspercką.

 

Nasze zespoły Zarządzania SOC

  • Obsługa narzędzi bezpieczeństwa
  • Podstawowa analiza incydentów
  • Tworzenie dokumentacji śledczej
  • Kwalifikacja alertów
  • Raportowanie w przypadku alertów o niskiej krytyczności
  • Ciągłe doskonalenie usług
  • Tworzenie reguł detekcji
  • Monitorowanie wspólnych technologiiy
  • Prowadzenie dochodzeń w sprawie zakwalifikowanych incydentów bezpieczeństwa
  • Raportowanie w przypadku krytycznych incydentów bezpieczeństwa
  • Opracowywanie planów naprawczych
  • Główny kontakt dla klienta
  • Zarządzanie umowami
  • Kontrola jakości świadczonych usług
  • Prowadzenie regularnych spotkań raportowych
  • Zbieranie i analiza danych wywiadowczych o zagrożeniach z wewnętrznych i zewnętrznych źródeł
  • Prezentowanie praktycznych informacji dla zespołów SOC w celu proaktywnej obrony
  • Utrzymywanie platform analitycznych i tworzenie raportów o zagrożeniach
  • Analiza próbek złośliwego oprogramowania w celu zrozumienia ich działania i wpływu
  • Opracowywanie strategii wykrywania i ograniczania zagrożeń
  • Dzielenie się wynikami z inżynierami SecOps w celu doskonalenia mechanizmów obronnych
Zarządzani analitycy SOC pracujący nad projektem klienta

Większość SOC-ów wykorzystuje analityków poziomu 1 do monitorowania alertów, ich kwalifikowania i dokumentowania. Jednak Alter Solutions wykorzystuje sztuczną inteligencję i zaawansowane narzędzia do automatyzacji tych zadań. Dzięki temu możemy szybciej wykrywać zagrożenia, zmniejszać liczbę fałszywych alarmów i pozwolić naszym analitykom skupić się na działaniach strategicznych.

Zunifikowana detekcja zagrożeń bezpieczeństwa

Nasze usługi Managed SOC opierają się na sieci zintegrowanych narzędzi bezpieczeństwa, które wykorzystują połączone konektory w celu poprawy komunikacji i współdzielonych zdolności detekcyjnych. Dzięki temu systemowi możliwa jest kompleksowa analiza zagrożeń bezpieczeństwa, co pozwala na skuteczniejsze ich identyfikowanie i ocenę. Oto kluczowe narzędzia:

Zarządzani analitycy SOC pracujący z różnymi narzędziami bezpieczeństwa

SIEM

System zarządzania informacjami i zdarzeniami bezpieczeństwa (Security Information and Event Management) to rozwiązanie programowe, które zapewnia kompleksowy wgląd w bezpieczeństwo IT organizacji. Umożliwia identyfikację i eliminację luk oraz zagrożeń zanim zdążą zakłócić działanie firmy.

SOAR

Orkiestracja, Automatyzacja i Reakcja na Zagrożenia (Security Orchestration, Automation, and Response) to zestaw technologii, który automatyzuje procesy reagowania na incydenty cyberbezpieczeństwa w ramach jednej platformy.

EDR

Detekcja i Reakcja na Zagrożenia na Urządzeniach Końcowych (Endpoint Detection and Response) to rozwiązanie ukierunkowane na wykrywanie i analizowanie zagrożeń na urządzeniach końcowych, takich jak laptopy, komputery stacjonarne, serwery czy urządzenia mobilne.

NDR

Detekcja i Reakcja na Zagrożenia w Sieci (Network Detection and Response) to technologia wykrywająca i reagująca na zagrożenia cybernetyczne w sieciach korporacyjnych. Wykorzystuje uczenie maszynowe (ML), sztuczną inteligencję (AI) oraz analitykę danych.

UEBA

Analiza Zachowań Użytkowników i Podmiotów (User and Entity Behaviour Analytics) to oprogramowanie analizujące zachowania użytkowników i podmiotów w infrastrukturze sieciowej organizacji. Jego celem jest wykrywanie podejrzanych działań oraz przeciwdziałanie zagrożeniom wewnętrznym.

Dlaczego Alter Solutions?

Group 639-1 Group 639
18 lat doświadczenia

Alter Solutions zostało założone w Paryżu w 2006 roku i od tego czasu koncentruje się na transformacji cyfrowej. Działamy w 8 krajach w Europie, Ameryce i Afryce, a od ponad 10 lat jesteśmy partnerami ds. bezpieczeństwa dla firm z sektora produkcji, usług, finansów, ubezpieczeń, transportu i technologii.

Group 640-May-02-2024-02-48-12-6081-PM Group 640-4
Elastyczność i podejście zorientowane na klienta

Oferujemy poziom usług dostosowany do potrzeb klienta, w tym ochronę 24/7. Posiadamy solidne doświadczenie w różnych sektorach i technologiach, a nasze podejście do usług IT jest neutralne technologicznie – liczy się to, co jest najlepsze dla każdego klienta.

Group 616-1 Group 616
Prywatność jako kluczowa wartość

Twoje dane, jak i dane Twoich klientów, są z nami bezpieczne. Nasi eksperci SOC działają w obrębie Unii Europejskiej (UE), co oznacza pełną zgodność z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

Group 638 Group 638-1
Kluczowe certyfikaty

Posiadamy istotne certyfikaty bezpieczeństwa, takie jak ISO 27001, CSIRT i PASSI. Nasi eksperci posiadają również certyfikaty GCIH, GCTI, GCFA, GCIA, SANS i OSCP.

Wybierz poziom usługi dopasowany do Twoich potrzeb

Zarządzane poziomy usług SOC

   Dla każdego poziomu usług możemy również zapewnić reagowanie na incydenty na miejscu na żądanie.

Nasze Zarządzane Usługi Bezpieczeństwa

Zaspokajamy wszystkie potrzeby Twojej organizacji w zakresie bezpieczeństwa dzięki innym zarządzanym usługom bezpieczeństwa

Najczęściej Zadawane Pytania

Security Operations Center (SOC) to scentralizowany zespół ds. cyberbezpieczeństwa odpowiedzialny za aktywne monitorowanie, zapobieganie, wykrywanie, analizowanie i reagowanie na zagrożenia cybernetyczne w czasie rzeczywistym, najlepiej 24/7.

SOC może być zespołem wewnętrznym, hybrydowym lub całkowicie zleconym na zewnątrz. Zazwyczaj w jego skład wchodzą analitycy SOC, inżynierowie SecOps, specjaliści ds. reagowania na incydenty, menedżerowie ds. realizacji usług, analitycy ds. analizy zagrożeń oraz analitycy złośliwego oprogramowania.

Zespół SOC zarządza operacjami bezpieczeństwa organizacji i poprawia jej ogólną postawę bezpieczeństwa. Do ich zadań należą m.in.: zarządzanie narzędziami bezpieczeństwa, monitorowanie zagrożeń, zapobieganie im, prowadzenie dochodzeń i reagowanie na incydenty cybernetyczne, odzyskiwanie danych/zasobów, raportowanie oraz zapewnianie zgodności z regulacjami.

SOC-as-a-Service (SOCaaS) to w pełni zlecany na zewnątrz zarządzany SOC. Oznacza to, że SOC organizacji jest tworzony przez zewnętrznego dostawcę, którego eksperci pracują zdalnie i zarządzają całością operacji związanych z cyberbezpieczeństwem firmy.

Zlecenie zarządzania SOC na zewnątrz zawsze oznacza oszczędności w porównaniu z inwestowaniem w zespół wewnętrzny działający 24/7. Takie rozwiązanie pomaga firmie poprawić jej bezpieczeństwo, usprawnić wykrywanie i reagowanie na incydenty, uzyskać dostęp do najbardziej zaawansowanych technologii i narzędzi cybernetycznych, jednocześnie oszczędzając czas i zasoby wewnętrzne, które można przeznaczyć na kluczowe działania biznesowe.

Koszt usługi zarządzanego SOC zależy od wielu czynników, takich jak wielkość organizacji, zakres wymaganych usług i poziom ochrony. Oferujemy rozwiązania dostosowane do Twoich konkretnych potrzeb, dlatego w celu uzyskania dokładnej wyceny zachęcamy do kontaktu z nami.

Skontaktuj się z nami jeszcze dziś!

Wypełnij nasz formularz kontaktowy, a jeden z naszych Kierowników Biznesowych skontaktuje się z Tobą w ciągu 24 godzin.

 

Alternatywnie, możesz napisać do nas e-maila z większą ilością informacji dotyczących Twojego projektu i wymagań.

 

hello.warsaw@alter-solutions.com